Regel zelf je overheidszaken via internet
Bij de overheid kun je steeds meer zaken digitaal regelen. Zoals o.a. zoeken in en werken met de digitale loketten van de overheid, je persoonlijke gegevens bekijken, huur- en zorgtoeslag aanvragen, gemeentelijke zaken regelen of een afspraak maken etc.  Dat is handig, maar voor veel mensen ook moeilijk.

In de training “Werken met de digitale overheid” leer je het zoeken in en werken met de websites van de overheid. Ook leer je een DigiD aan te vragen en te gebruiken.

Eveneens komen aan de orde de site van onze Gemeente en het werken met je medische gegevens, zoals huisartsen, apotheken en ziekenhuizen.

Voor wie
Voor iedereen die al een beetje ervaring heeft met computers en internet. Je beheerst wel de computer basisvaardigheden, dus je weet hoe muis en toetsenbord werken. Je oefent met je eigen gegevens, maar binnen een beveiligde omgeving. Daarom moet je een identiteitsbewijs meenemen, waarop je Burger Service nummer staat en je DigiD-gegevens, indien je hierover al beschikt.

Kleine groepjes
In kleine groepjes (max. 8 personen), met een geduldige docent en op een beveiligde computer van de Bibliotheek of van de Senioren kbo Heeze en leer je al snel zelf de zaken af te handelen met de digitale overheid. De deelnemers krijgen een syllabus met oefeningen, een kopje koffie/thee en, na afloop, een certificaat. Verder is er gelegenheid om je eigen digitale middel (smartphone, tablet of laptop) mee te brengen.

Gratis
Deelname is gratis. In de pauze bent u in de gelegenheid om een consumptie te gebruiken, welke u vóór de les hebt aangegeven. Deze consumpties zijn voor eigen rekening.

Van maandag 10 november t/m maandag 1 december is er weer een training ‘Werken met de digitale overheid’.

Aanmelden kan via een aanmeldformulier aan de balie in bibliotheek Heeze of in de activiteitenagenda op de website van de bibliotheek. Let op! Op de website van de bibliotheek kom je op een ‘besteloverzicht’ terecht. Dat is verwarrend maar het is toch echt het inschrijfformulier.